|
Post by talvikki on Apr 20, 2021 22:30:19 GMT 2
Okei, se on siis eri juttu. Ajatuskin eristetystä kaupungista on kyllä kauhea!
Edellisen kouluni rehtori sai kerran vuoden pituisen työtarjouksen Abu Dhabista ja matkustikin sinne töihin. Pitääkin lukea nuo nettisivut tarkemmin ja selvittää, kuinka kauan Masdar on ollut olemassa.
|
|
|
Post by Koalani on Apr 20, 2021 22:37:58 GMT 2
Niin on....Ihmisten oikeudet olevat sen lisäksi niissä rajoitetut, ei saa esim. olla omaa työtä...
|
|
|
Post by talvikki on Apr 25, 2021 0:22:52 GMT 2
Kuulostaa eräältä tieteisfiktiotarinalta, jossa ihmisiä geenimuunneltiin tiettyjä työtehtäviä varten, joten heidän elämäänsä hallittiin ja määräiltiin syntymästä saakka. En muista nimeä, mutta se saattoi olla jokin Orwellin kirjoittama kirja.
Tässä on muutama merkki lisää, joista mulla on kysymyksiä: - Saarioinen (valmistaa kasvisruokia, sisältääkö lihaa?) - Beanit (nimen perusteella sisältää papuja, onko turvallista käyttää?) - Orkla (pohjoismaalainen yritys, joka on alun perin norjalainen. Sisältää useamman merkin, myös tiettyjä lääkkeitä ja vitamiineja. Liittyykö käyttöön sopimuksia?)
|
|
|
Post by Koalani on Apr 26, 2021 12:48:20 GMT 2
|
|
|
Post by Koalani on Apr 26, 2021 20:39:12 GMT 2
Näistä merkeistä vain Beanitissa ei ole lihaa ja sitä on turvallista nauttia.
|
|
|
Post by talvikki on Apr 27, 2021 16:07:26 GMT 2
Onneksi se on turvallinen! Epäilin jo, että mikään niistä ei olisi sopiva. Dystopiakirjoissa on siis mukana jonkin verran totuutta, tai ainakin kiintoisia näkemyksiä.
Viime sunnuntaina mulle tapahtui jotain erikoista. Olin epätavallisen väsynyt ja nukuin melkein kokonaisen vuorokauden ajan. Sitä ei ole koskaan sattunut aiemmin. Heräsin kunnolla vasta maanantaina, ja silloinkin olo oli heikko. Olen vieläkin väsyneempi kuin yleensä.
|
|
|
Post by Koalani on Apr 27, 2021 16:48:54 GMT 2
Ei mikään ihme, silloinhan yrittivät vapaamuurarit tappaa mutkin mustamagia-myrkyllä. Hyökkäys alkoi torstaina, lauantai-aamuna mä aloin parantua, sillä sain apua Valolta, mutta iltapäivällä alkoi uusi, kamala päänsärky ja myös mahakipu. En saanut nukuttua koko yötä, en pystynyt syömään ja olin kuolla. Onneksi sunnuntai-illalla me löydettiin viime kolme asiaa, jotka puuttuivat, ja Armageddon loppui, ja niin myrkkykin. Mäkin nukuin hirveän paljon koko sunnuntai-ja maanantaipäivinä. Tännä olen vihdoinkin vapaa päänsärystä, mut olen edelleen uupunut.
|
|
|
Post by talvikki on Apr 28, 2021 22:19:35 GMT 2
Musta tuntui maanantaina ikään kuin olisin herännyt koomasta, vaikka en ole koskaan ollutkaan koomassa. En siis tiedä, millaista se oikeasti on, mutta tämä on sopivin ilmaus jolla kuvailla sitä.
Uusia kysymyksiä: - Onko turvallista lukea kirjoja, joita sain sukulaisilta lahjaksi jouluna? Tai juoda teetä, jota äiti osti mulle viime syksynä, kun olin vasta jonkin aikaa sitten tullut Etelä-Suomeen? Vai pitääkö ne puhdistaa jotenkin? - Mulla on tietoa ihmisten ja eläinten immuunijärjestelmästä, eli valkosoluista. En ole uskaltanut kertoa vielä siitä, koska tutustuin niihin viime talven aikana. Se tieto voi siis olla peräisin pimeydeltä. Vai voinko kirjoittaa niistä siitä huolimatta, jos se onkin jotenkin tärkeää?
|
|
|
Post by Koalani on Apr 29, 2021 0:20:33 GMT 2
Jos sä sait paljon hyökkäyksiä unessa kyl voi tuntua siltä, et herää koomasta.
-Κyllä on turvallista käyttää niitä, eikä tarvi puhdistaa niitä. -No,sä voit ensin rikkoa sopimuksen, jos sä olisit saanut sen tiedon pimeiltä entiteeteiltä ja sen jälkeen kirjoittaa siitä.
|
|
|
Post by talvikki on Apr 29, 2021 22:52:47 GMT 2
Ongelma on se, etten tiedä, sainko tietoa pimeydeltä vai en. Suurin osa siitä löytyi netistä. Tein vain itse tietyn johtopäätöksen sarjakuvasta löytyneen "vihjeen" perusteella. Tai sitten se ajatus tuli jostain muualta, jos niin voi tapahtua.
Muuten, kuinka tarkkaa kasvisruokavalion noudattaminen on? Jos syö esim. jotain kastiketta, jonka joukossa on lihaa ilman että ottaa lihanpaloja, onko se sopimus? (En ole tehnyt niin, kysyn vain.) Tai sellaisten kasvissushien syöminen, jotka on mahdollisesti pilkottu samalla veitsellä kuin kalaa sisältävät sushit?
|
|
|
Post by Koalani on Apr 30, 2021 1:20:59 GMT 2
Se on kyl tarkkaa... Joo, noi on sopimuksia...
|
|
|
Post by talvikki on Apr 30, 2021 21:00:48 GMT 2
Okei, mun kannattaa ehkä tehdä sushit itse, jos haluan niitä. Ravintolassa tai kaupassa ei voi olla varma, miten ne on tehty. Entä onko silkin käyttäminen sopimus? Tiedän, että sitä saadaan eläimistä, mutta vahingoittaako sen tuottaminen niitä?
|
|
|
Post by Koalani on Apr 30, 2021 23:23:29 GMT 2
No, ellei ole itse käyttänyt esim. samaa lusikkaa lihan valmistamisessa tms, en uskoisi sen olevan sopimus. Ei sitä voi tietää, mitä toinen ihminen on tehnyt, jos ostaa valmiina. Eikä se silloin ole sopimus.
Luulen niin, kato, kun niitä matoja tapetaan:
|
|
|
Post by talvikki on May 2, 2021 3:29:51 GMT 2
Niin, eihän sitä tiedä, jos ostaa valmiin pakkauksen sushia. Pidän kuitenkin monenlaisesta ruuasta, eli toisenlaisten ruokien etsiminen ei ole mulle ongelma.
Kamalaa! Joissain käsityöohjeissa pyydetään käyttämään Kreinik-merkkistä silkkilankaa. Sillekin on olemassa vaihtoehtoja. Tiesitkö, että bambukuidusta tehdyt vaatteet tuntuvat ja näyttävät samalta kuin silkki? Mulla on muutama bambusta tehty vaate. Ne ovat erityisesti talvella lämpimiä! En oikein käytä tavallista villaa paljoa, mulla on herkkä iho ja taipumus saada ihottumaa. Villa on materiaali, joka helposti ärsyttää ihoa.
|
|
|
Post by Koalani on May 2, 2021 14:57:25 GMT 2
Jaha, en tiennyt edes sen olemassaolosta. Itse en käytä silkkiä, sillä se tuntuu kylmältä. Villaa mä käytän kyl paljon, mut mieluummin toisten materiaalien päällä, ei suoraan iholla.
|
|